Megmagyarázta a Fidesz, hogy miért nem ment el a rendkívüli ülésre
A reggeli ülés csak arra volt való, hogy az ellenzék "hergelje" az embereket - ez a Fidesz véleménye a rendkívüli parlamenti ülésről, amin nem vettek részt.
A reggeli ülés csak arra volt való, hogy az ellenzék "hergelje" az embereket - ez a Fidesz véleménye a rendkívüli parlamenti ülésről, amin nem vettek részt.
Egyelőre csak a megyei matricás útdíjfizetés bevezetését támogatja a Magyar Autóklub.
A Fidesz kezdeményezésére került le a keddi napirendről az országgyűlési törvény módosítása, ami alapján a képviselők az üzemanyagkártya terhére vásárolhatnának autópálya-matricát. A javaslat sürgős beterjesztéséhez hétfőn eltértek a házszabálytól.
A költségvetést kihirdető sajtótájékoztatón többször is rákérdeztek a miniszternél: miért fizethetik benzinkártyájukról az autópálya-használatot a képviselők, ha elfogadják kedden az erről szóló javaslatot. Először néma csend volt a válasz, majd elhangzott: az Országgyűlésnek joga megszabni, hogy kik kapnak bizonyos kedvezményeket. Update: a javaslatot kedden levették a napirendről.
Aktivisták figyelmeztetik az autósokat kedd reggel az M1-M7-es közös bevezető szakaszán a január 1-jétől bevezetendő útdíjra, az Agip kútnál lévő gyalogos felüljáróról.
A Facebook-oldalán közzétett közleményben cáfolta az NFM közleményét Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere
A főpolgármester a kerületi polgármesterekkel egyeztetett, ez után hozta nyilvánosságra javaslatát. Azt kérik a kormánytól, hogy ha bevezetik az útdíjat, akkor legyen egy egyéves próbaidőszak, ezalatt mérjék a forgalmat az utakon, vizsgálják az útdíj hatásait. Kiderült: a Megyeri híd időközben kikerült a fizetős zónából.
Gőzkieresztésnek, illetve a véleménynyilvánítás formális kipipálásának tartják ellenzéki kerületi polgármesterek azt a tanácskozást, amire a januártól fizetőssé váló M0-s, valamint a bevezető autópálya-szakaszok miatt trombiltálta össze őket Tarlós István.
A kormányszóvivő szerint a kiindulópont a megyei matricák bevezetése, a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása. A hét végén a fuvarozókkal, hétfőn az önkormányzatokkal egyeztetnek, a kormány pedig szerdai ülésén foglalkozik a témával. Az elkészült hatástanulmányokat elérhetővé teszik..
A Jobbik egyetért abban, hogy az autósokat át kell terelni a közösségi közlekedésre Budapesten, azonban szerinte ezt a Fidesz az autós társadalom büntetésével tenné, a Jobbik pedig kedvezményekkel ösztönözné az átállást. Határozati javaslatot nyújtanak be a közgyűlésnek, amelyben az új útdíjtételek elítélését mondaná ki és felkérné a főpolgármestert, hogy járjon közben.
Bár Orbán Viktor a pénteken a Napi Gazdaságban megjelent interjújában azt mondta, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni, az Európai Bizottság a Portfolio.hu-nak cáfolta, hogy lenne bármiféle ilyen kötelezettség.
Szolnoki Gábor, Tárnok fideszes polgármestere azt mondta, a település lakói jól járnak a megyei autópályamatricákkal, mert eddig éves autópálya-díjat kellett venniük.
Megbeszélésre hívta az önkormányzatokat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az útdíjrendszer változásaival kapcsolatos aggályok miatt - írta közleményében a tárca.
A Megyei Jogú Városok Szövetsége (MJVSZ) pénteken elfogadott határozatában azt kérte, ne legyen fizetős az M0-ás és a nagyvárosokat elkerülő útszakaszok sem - közölte Kósa Lajos leköszönő elnök.
A budapesti MSZP-s országgyűlési képviselők határozati javaslatban támadják meg a fizetős M0-s tervét. Kunhalmi Ágnes szerint ha arról szavaz az Országgyűlés, majd eldől, hogy a fideszes képviselők pártjuk, vagy Budapest és az ország érdekeit nézik-e.
Újabb agglomerációs település tiltakozik a kormány elképzelése ellen, amely Diósdon is dugókat, egészségkárosodást, káoszt okozhat.
A DK fővárosi politikusa szerint a fizetőssé váló bevezető utak miatt Budapest megbénul. Minden budapesti autósnak fizetni kell, nem csak azoknak, akik az agglomerációból érkeznek - közölte Gy. Németh Erzsébet.